regenesis energetic magnesium

Regenesis 

the world's only energetic magnesium 

energetic magnesium anytime..anywhere


Magnesium

energetic power

Magnesium

energetic PURE and safe

energetic magnesium anytime..anywhere


Himalaya magnesium, Magnesiumsupplementen uit de Himalaya.

Himalaya magnesium, de beste en puurste magnesium beschikbaar, klik hier om naar de website te gaan.

Himalaya magnesium uit Tibet

Magnesiumsupplementen, hoe goed zijn ze?

Er zijn tientallen Magnesiumsupplementen, hoe kunnen we bepalen welke de beste voor ons zijn. Deze site geeft je informatie over de verschillende soorten magnesium supplementen en waarom we ze hard nodig hebben.

Maar voordat je verder leest is het misschien handig je op te geven voor onze nieuwsbrief over magnesium. Je ontvangt dan maximaal 1 x per maand interessante informatie en ook hele scherpe aanbiedingen voor magnesium producten. Je kunt je hiernaast rechts inschrijven!

Magnesium is een mineraal wat door de Chinese geneeskunde ook wel “de vonk van het leven” wordt genoemd. Dat is niet zo gek als je bedenkt dat magnesium na lucht en water het belangrijkste element is voor alles wat leeft. Veel wetenschappers beweren dat meer dan 75% van de mensen tegenwoordig een magnesiumtekort hebben. Je kunt je wel voorstellen wat de consequenties van een magnesiumtekort voor de gezondheid kan zijn. En hoe zit het met jouw gezondheid? Het is belangrijk dagelijks groene groenten en noten te eten en aan te vullen met magnesiumsupplementen. Waarom we het met magnesiumsupplementen moeten aanvullen? omdat onze voeding vrijwel geen magnesium meer bevat. Dit komt omdat de bodem waarop onze  groente en fruit groeit zeer schraal is aan mineralen en andere belangrijke voedingsstoffen door overmatig gebruik van kunstmest. Nog erger is dat de meeste groenten tegenwoordig niet eens meer op gewone aarde groeien maar op een kunstmatige bodem van o.a. piepschuim met kunstmest als voeding. In deze kunstmest zit nauwelijks of geen magnesium, dus hoe moeten we dan dit belangrijke mineraal dan voldoende binnenkrijgen?

magnesiumsupplementen

De beste magnesiumsupplementen koop je bij:

www.regenesis-magnesium.nl

Groene groenten en magnesiumsupplementen.

Groene groenten en magnesiumsupplementen

Groene groenten bevatten veel magnesium

Regenesis Energitc magnesiumsupplementen

Gezonde Regenesis ancient magnesiumsupplementen

 

De symptomen van een mogelijk magnesiumtekort zijn indrukwekkend:
Misschien herken je wel wat van deze symptomen: Verstijfde, verharde en verkrampte spieren, nervositeit, (chronische) vermoeid, overspannenheid, uitputtingsverschijnselen, onrust, prikkelbaarheid, alertheid-, concentratie-, geheugen-stoornissen, duizeligheid, hoofdpijn, te hoge of te lage bloeddruk,  slaapstoornissen, constipatie, overgevoeligheid voor lawaai en (fel) licht, hyperactiviteit en onhandelbaarheid en nauwelijks te beïnvloeden onrust bij kinderen. Problemen met spijsvertering, spieren en het zenuwstelsel hangen vaak samen met een magnesiumtekort net als aandoeningen die met “de oude dag” te maken hebben omdat vooral ouderen vaak een ernstig chronisch magnesiumtekort hebben.
Het magnesium tekort staat volop in de belangstelling en in onderzoeken over de hele wereld is met bezig het verband te zoeken tussen chronisch magnesiumtekort en ziekten en problemen zoals diabetes, epilepsie, autisme, ADHD, hart- en vaatziekten, CVS, migraine, osteoporose, auto-immuunziekten zoals MS, ALS, reuma, psoriasis en eczeem. Ook is men bezig of het magnesium tekort gevolgen heeft op de ziekte van Parkinson, Alzheimer en psychische aandoeningen als angst- en paniekstoornissen, depressiviteit, stemmingswisselingen, agressie, bipolaire stoornissen en schizofrenie.

We hebben minimaal 400 mg magnesium per dag nodig.
De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid voor volwassen van magnesiumsupplementen en verrijkte voedingsmiddelen is volgens de Nederlandse gezondheidsraad slechts 250 milligram per dag. Nu is de gezondheidsraad altijd zeer voorzichtig zoals in het verleden wel is gebleken bij bijvoorbeeld vitamine D3. Veel mensen hebben dan ook een ernstig vitamine D3 tekort.  De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid magnesium volgens de laatste onderzoeken is ca. 400 mg per dag. Maar vele wetenschappers geloven dat een dagelijkse inname van 650 mg voor vrouwen en 800 mg per dag voor mannen beter is gezien de zeer positieve eigenschappen van magnesium op het menselijk lichaam zowel op mentaal en fysiek niveau.

De opname van de meeste magnesiumsupplementen is vaak bedroevend.

Er zijn veel, heel veel verschillende vormen van magnesium zoals pillen, capsules, poeders en natuurlijke magnesiumsupplementen beschikbaar, de opneembaarheid en toepassing van deze vormen van magnesium is sterk verschillend. We gaan er hier nu wat dieper op in. Zodat je, wanneer je magnesiumsupplementen inneemt of gebruikt, je er ook  zeker van kunt zijn dat het door je lichaam wordt opgenomen!

De kwaliteit en opname van pillen is over het algemeen slecht.
Over magnesiumsupplementen in de vorm van pillen is nogal wat te doen omdat de opname via de darmen over het algemeen slecht tot zeer slecht is. Daarbij bevatten pillen veel vulmiddelen, glijmiddelen, smeermiddelen zoals Magnesium Stearaat , bindmiddelen, glansmiddelen etc.etc. Kortom je lichaam komt boordevol met allerlei afvalmateriaal terwijl de hoeveelheid magnesium die erin zit meestal onvoldoende is. Van de 3 topmerken van in Nederland gekochte vitaminepillen bevatten  45% tot 69% aan voor het lichaam nutteloze en en wellicht gevaarlijke stoffen.

Prijzen

Magnesium supplementen die voldoen aan de hoogste eisen zijn duur.

De beste manier van magnesium suppletie is via de huid!
Het klinkt misschien een beetje vreemd maar magnesium wordt zeer goed door de huid opgenomen en wanneer een goede biologisch verantwoorde magnesiumolie wordt gebruikt is een magnesiumtekort snel opgelost. Het grote voordeel is dat er totaal geen bijwerkingen zijn omdat de magnesium niet in het maag-darmkanaal terechtkomt. Het is wel van belang dat je een goede magnesium olie gebruikt. Zelf gebruik ik Regenesis Magnesium olie omdat deze door mijzelf en tientallen andere therapeuten in Nederland dagelijks gebruikt wordt en wij zeker weten dat deze olie van zeer hoge kwaliteit is en perfect aansluit als ondersteuning bij energetische behandelingen. Het is de meest zuivere magnesium olie verkrijgbaar en als enige magnesium olie zijn er 84 natuurlijke mineralen en sporenelementen aan toegevoegd.

Magnesiumsupplementen voor op de huid

Waar komt Regenesis magnesium olie vandaan.
Onder Nederland (Veendam) bevindt zich de grootste voorraad van de meest zuivere magnesiumchloride ter wereld. op ongeveer 2 kilometer diepte ligt een miljoenen jaren oude zee. Dit is de Zechstein zee, een opgedroogde zee met een enorme hoge concentratie aan magnesium chloride onaangetast door milieu en vervuilingen zoals zware metalen, kwik e.d. Regenesis magnesium olie wordt direct gewonnen uit deze Zechstein laag. Deze Bio-essentiële magnesium chloride wordt slechts gemend met zuiver water om er olie of gel van te maken.  Het gebruik van magnesiumchloride is de meest natuurlijke manier om een magnesiumtekort aan te vullen.

LET OP: Magnesium olie die gebruikt wordt voor massages is niet de juiste olie om te gebruiken als magnesiumsupplement omdat hier ook weer toegevoegde stoffen aan toegevoegd kunnen zijn.

Voor meer informatie over de krachtige toepassingen van Zechstein Ancient Magnesium, klik hier. 

Regenesis magnesium is geproduceerd volgens de strengste eisen. Tevens is deze magnesium verpakt in speciale flessen en emmers van Food kwaliteit zodat er geen gevaarlijke stoffen via de verpakking in de magnesium komen.

BELANGRIJK WANNEER JE MAGNESIUM SUPPLETIE OVERWEEGT.
Zorg altijd voor 
een gevarieerde, evenwichtige voeding en een gezonde levensstijl.

Lees altijd eerst de bijsluiter of het etiket van het desbetreffende supplement welke hoeveelheid nodig is om het gewenste effect te bereiken.
Overdrijf de consumptie van magnesium of ieder ander supplement niet, bij zeer hoge inname kunnen voedingssupplementen een gezondheidsrisico inhouden.
Als je niet zeker bent van je zaak consulteer dan een arts of andere deskundige.
Wil je in contact komen met een magnesium therapeut omdat je denkt dat die je met je klacht zou kunnen helpen?
Wetenschap

Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat magnesium bijdraagt aan:

  • Magnesium draagt bij tot de vermindering van vermoeidheid en moeheid.
  • Magnesium draagt bij tot een normaal energieleverend metabolisme.
  • Magnesium draagt bij tot de instandhouding van normale tanden en botten.
  • Magnesium draagt bij tot een elektrolytenbalans.
  • Magnesium draagt bij tot de normale werking van het zenuwstelsel.
  • Magnesium draagt bij tot een normale eiwitsynthese.
  • Magnesium draagt bij tot een normale werking van de spieren.
  • Magnesium draagt bij tot een normale psychologische functie.
  • Magnesium speelt een rol in het celdelingsproces  
Ernstig tekort

Je hoeft niet veel te weten van magnesium, maar één ding is wel van belang en dat is dat naar schatting 75 procent van de wereldbevolking een tekort heeft aan dit belangrijke mineraal en de gevolgen voor de gezondheid van een magnesium tekort zijn aanzienlijk. Een reden dat we er niet veel van weten zou kunnen zijn dat magnesium, net zoals vitamine D3,  zo ontzettend veel functies in het menselijk lichaam heeft dat het moeilijk te bevatten is.

Zoals gerapporteerd door GreenMedInfo hebben onderzoekers nu ontdekt dat magnesium 3751 verbindingen aangaat met menselijke eiwitten, wat aangeeft dat zijn rol in de menselijke gezondheid en ziekte enorm wordt onderschat.
Magnesium is te vinden in meer dan 300 verschillende enzymen in je lichaam. Zij zijn verantwoordelijk voor de energie-moleculen van je lichaam en o.a.

  • Correcte vorming van botten en tanden
  • Ontspanning van de bloedvaten
  • Actie van je hartspier
  • Bevordering van een goede darmwerking
  • Regulering van de bloedsuikerspiegel

Conclusie: magnesiumsupplementen zijn onmisbaar bij onze dagelijkse voeding





Waarin magnesium?

Magnesium treffen we in bijna al het voedsel aan, maar het komt vooral voor in donkergroene bladgroenten zoals spinazie.
Andere voedingsmiddelen waarin ook magnesium voorkomt zijn:
Noten (zoals amandelen en cashewnoten).
Erwten en bonen (peulvruchten), zaden.
Sojaproducten (zoals sojameel en tofu).
Graanproducten.
Schaal- en schelpdieren.
Fruit of groenten zoals:
Bananen, pruimen, gedroogde abrikozen, gedroogde vijgen en avocado's

Links
Ga hier naar de website voor magnesiumvlokken voor lig en voetbad.